|
ŠEŠIOLIKTOJI METŲ SAVAITĖ (grįžti prie sąrašo) |
|
2015-04-19, drakoniškieji šachmatai |
|
Šis žaidimas šiek tiek vyresnis už mane, kažkada labai seniai radau jį vienoje lenkų kalba išleistoje žaidimų knygoje. Dvidešimtame amžiuje buvau pasigaminęs figūrėles iš kartono. Dabar svarstau apie papjė mašė variantą (galima būtų net kombinuoti su 3D spausdinimo technologija).
Šįryt pasitikslinau taisykles viename tinklapyje. Dėl viso pikto užrašysiu jas čia. Beje, man atrodo, sugalvojau visai įdomius pavadinimus kai kurioms pernelyg abstrakčiai pavadintoms šio žaidimo figūroms.

Žaidžiama ant šachmatų lentos.
Karalius – įprastinė šachmatų figūra. Vienintelė išimtis: juo galima šachuoti priešininko karalių, jei šį yra suparalyžavęs drakonas. Tai vienintelė figūra, kuri gali baigti ėjimą priešininko figūros užimtame langelyje.
Pėstininkas juda kaip bokštasi, o kerta „surakindamas“ priešininko figūrą – baigdamas ėjimą prie horizontaliai arba vertikalai gretimo priešininko, už kurio ta pačia kryptimi yra dar viena sava figūra (nebūtinai pėstininkas).
Skorpionas juda kaip valdovė, o kerta pasitraukdamas nuo priešininko figūros (prie kurios jis turi stovėti greta) priešininga kryptimi vieną ar daugiau langelių.
Kengūra juda kaip valdovė, o kerta peršokdama priešininko figūrą, jai už jos yra tuščias langelis. Vienu ėjimu gali nukirsti dvi ar tri figūras (už kiekvienos privalo būti laisvas langelis). Ėjimą gali tęsti ta pačia kryptimi (neprivalo sustoti pirmame tuščiame langelyje už priešininko). Negali peršokti savos figūros, ar kelių sublokuotų priešininko figūrų.
Drakonas juda kaip valdovė, nekerta priešininko figūrų, bet jas paralyžuoja (visas, kurias liečia). Suparalyžuota figūra negali judėti. Leistinas vienintelis tokios figūros ėjimas – nuimti ją nuo šachmatų lentos („savižudybė“).
Koordinatorius juda kaip valdovė, o kerta „koordinuodamas“ su karaliumi. Perkėlus koordinatorių kertamos priešininko figūros, esančios jo ir karaliaus koordinačių susikirtimo taškuose (jei karalius langelyje a3, o koordinatorius ateina į c7, tai kertamos figūros esančios a7 ir c3).
Chameleonas juda kaip valdovė, o kerta arba veikia priešiniko figūras „aukos stiliumi“ (surakindamas pėstiniką, peršokdamas per kengūrą, koordinuodamas koordinatorių, atsitraukdamas nuo skorpiono ir užimdamas karaliaus vietą). Chameleonai vienas kito nekerta, o drakonus paralyžuoja. Kirsdami pėstininkus jie turi judeti kaip bokštai.
Laimima paskelbus priešininko karaliui matą arba patą (t.y., reikia tiesiog jį nukirsti).
Kitaip, nei šachmatuose, abiejų priešininkų figūros išdėstomos vienodai, iš kairės į dešinę: drakonas, kengūra, chameleonas, karalius, skorpionas, chameleonas, kengūra, koordinatorius. |
|
< 2015-04-18 |
žaidimai |
2015-04-20 > |
 | 2015-04-19 16:24 dovydas | Atrodo įdomus žaidimas. Netikėtas toks. |  | komentarų: 1 | neteisingų atsakymų: 0 | teisingų be komentaro: 0 |
 |

 
 
 
 
 
 

 |