blogas – tekstų skaitymo būdas

 
KETURIASDEŠIMT PENKTOJI METŲ SAVAITĖ
(grįžti prie sąrašo)
 
 
2014-11-07, kodėl integruoti gamtos mokslai – blogai
 
Perskaičiau labai įdomų blogsferos tekstą apie fiziką – lyriką.

Jis man iškart priminė situaciją, kai man kilo idėja (2004-aisiais?) susirinkti mokyklinių egzaminų taškus. Dalis žmonių, regėdami šukas, paprasčiausiai nieko neįžvelgė.

Beje, skaičiau įdomią Donecko pseudorinkimų analizę. Esmė ta, kad formaliai absoliutūs balsų skaičiai atitinka procentus, tačiau plonybė ta, kad tą patį viešai paskelbtą procentą duotų ir šiek tiek kiti rinkėjų skaičiai, pateiksių pavyzdį iš galvos (neberandu originalaus straipsnelio):

Sakykime turime 123456 biuletenius ir, nusprendę, kad 45,32% bus „už“, apskaičiuojame:

123456 x 0,4532 = 55950,25

Tuomet skelbiame: 55950 balsų buvo „už“ (ir jų net fiziškai skaičiuoti nereikia).

Dešinėje nedidelė analizė: kokie dar „taip“ pažymėtų biuletenių skaičiai duotų tuos pačius procentus.

Fokusas kartojosi tris kartus (skelbti trijų kandidatų balsų ir procentų skaičiai).

Jei jūs visvien atkakliai manote „na ir kas“, tuomet jūsų mąstymas yra lyrinis, o ne fizikinis...



 
< 2014-11-06  2014-11-08 >
2014-11-07 08:00 Raimundas ZabarauskasDovydai, iš esmės turėtų, tik čia gi mokyklinis egzaminas, jis būdavo tikrinamas ne centralizuotai, o pačiose mokyklose (tiksliau, laikymo centruose), todėl gausianą (t.y., mokinių įvairovę) dar labiau iš plečia vertintojų įvairovė. Jei nebūtų jokių pažymių, o tik taškai. skirstinys ir būtų daugmaž norlausis, tik labai jau platus (didelė dispersija).

O kadangi pažymių ribos buvo žinomos iš anksto, tai štai jos.
:)
2014-11-07 07:48 dovydasAr neturėtų įvertinimas taškais atitikti normaliojo skirstinio?
komentarų: 2neteisingų atsakymų: 0teisingų be komentaro: 0
kaip komentuoti?vardas:
Kontrolinis klausimas:url:
Ar svarbu mokyklose daugiau ir giliau mokytis fizikos ir matematikos? Tiesiog įrašykite „taip“.

atsakymas:
Įrašyti(pasitikiu Jūsų vidiniu cenzoriumi (ąčęėįšųūž, rupūžė ir t.t.))

rzu
dienos
saulė
modeliai
kūryba
ratilai
kas ir kaip
parama