raimundas zabarauskas 2008-03-05 vaikus lydinčių vergų sukilimas
     2008 kovas
    
  3 10 17 24 31
  4 11 18 25
  05 12 19 26
  6 13 20 27
  7 14 21 28
01 8 15 22 29
02 09 16 23 30
 



Vėliausi komentarai:
05-25 civilizacijai tr...  06-06
06-05 deklaratyvi įst...  06-05
06-02 pilietinis ugdym...  06-04
06-03 tik kartą ir s...  06-03
06-01 pamažu daraus n...  06-01
05-30 kinietiškas kva...  06-01
05-29 idiotizmo rūši...  05-31
Jau kone prieš du metus esu rašęs, kad jei būčiau mokytoja, už savo darbą gaunanti 4000 Lt grynaisiais, mano pamokos būtų įkvėptos, todėl širdies gilumoje pritariu streikui, kuris smagiai kerta, sujudina ir sukiršina, tačiau iš esmės juk – pro šalį.

Visai neseniai (ir kiek vėliau) buvau priverstas konstatuoti, kad švietimo sistema yra klestintis (įsisenėjęs, pūvantis) socializmo sluoksnis mūsų visuomenėje, na, o šio streiko atgarsiai tą tik patvirtina.

Mokytojas blogai aprūpintas ne tik atlyginimu (nors žemas atlyginimas yra svarbi nuosmukio priežastis), mokytojo darbas apskritai yra prastai organizuotas:
  • nevykusiai parengtas ugdymo turinys ir mokymo metodika (sakykime, nėra vieningos vertinimo sistemos)
  • vietoje metodikos ir mokymo priemonių mokytojas nuolat gauna kvalifikacijos kėlimą ir verstinius eksperimentus
  • vietoje realios darbo kokybės kontrolės jis formaliai atsiskaito, gadindamas tonas perdirbtos medienos
  • vietoje pedagoginio darbo jis dirba projektinį, metodinį, organizacinį bei atlieka įvairias pagalbines funkcijas
Švietimo sistema pamažu nuslydo į tokią būseną, kai vieni dalykai griežtai reglamentuojami iš centro, o kiti paliekami mokytojo nuožiūrai. Darbdavys (mokyklos direktorius) neturi laisvės pats nustatyti atlyginimo savo darbuotojams, kurie iš pašaukimo ne tik turi dirbti pusvelčiui (nes mokykla yra bažnyčia), – jų pašaukimas yra galinga jėga, verčianti pačius pasirengti mokymo priemones, susikurti vertinimo sistemą ir objektyviai įsivertinti savo darbo kokybę. Amen.

Būtų gerai, jei šį bei tą apverstume (ne ministrės kėdę). Būtų gerai, kad mokykloms būtų suteikta ūkiskaita, privati nuosavybė, pritraukiant tėvų lėšas (na, jas išbalinant) ir perleidžiant jiems dalį mokyklos valdymo teisių. Būtų gerai, kad ministerija valdytų ugdymo turinį (sakykime, pati sau išsiaiškintų atstumą tarp teorinių bendrųjų programų ir praktikoje vykstančio proceso), inspektuotų mokyklas, grąžintų vertinimui diagnostines funkcijas.

Kitaip tariant, turėtume labiau orientuotis į rezultatus, o ne į procesą. Juk mokymasis visą gyvenimą nereiškia, kad kai kurių dalykų nebūtina išmokt jau dabar...

Iš esmės tai socializmo ir kapitalizmo paradigmų priešprieša. Tik ar mokytojai pasirengę ekonominius streiko reikalavimus kilstelėti iki švietimo politikos reikalavimų?
temų inkarai: švietimas
komentarų: 0neteisingų atsakymų: 3teisingų be komentaro: 2
kaip komentuoti?vardas:
Kontrolinis klausimas:url:
Vaikus lydintis vergas.

atsakymas:
Įrašyti(pasitikiu Jūsų vidiniu cenzoriumi (ąčęėįšųūž, rupūžė ir t.t.))