raimundas zabarauskas 2006-11-06 ar mokykla turi būti konservatyvi?
     2006 lapkritis
    
  06 13 20 27
  07 14 21 28
01 08 15 22 29
02 09 16 23 30
3 10 17 24
4 11 18 25
05 12 19 26
 



Vėliausi komentarai:
05-25 civilizacijai tr...  06-06
06-05 deklaratyvi įst...  06-05
06-02 pilietinis ugdym...  06-04
06-03 tik kartą ir s...  06-03
06-01 pamažu daraus n...  06-01
05-30 kinietiškas kva...  06-01
05-29 idiotizmo rūši...  05-31
Viena iš straipsnio omnyje pastraipų patraukė dėmesį:

Konservatyvi mokykla – demokratiška visuomenė

Pedagogai sako, kad viena iš lenkų mokyklos krizės priežasčių – įsigalėjęs liberalus auklėjimo modelis, pagal kurį mokykloje valdo ne mokytojai, o mokiniai. Tuo tarpu, pasak Torunės Mikalojaus Koperniko universiteto profesoriaus Aleksandro Nalaskowskio, mokykloje privalo valdyti mokytojai, nes kiekvienoje normalioje kultūroje protingesni valdo mažiau protingus, o ne atvirkščiai. „Būtent mokykloje, kuri priklauso mokiniams, galimi chuliganizmo, vandalizmo atvejai“ – dienraštyje „Dziennik“ aiškina pedagogikos profesorius. Anot jo, kad visuomenė būtų demokratiška, mokykla turi būti konservatyvi. Būtina sugriežtinti discipliną – pradedant mokinių elgesiu per pertraukas ar už mokyklos sienų ir baigiant pažangumu. Pamokų neparuošimas yra toks pats mokinio teisių pažeidimas, kaip ir draugo apstumdymas. Profesorius pabrėžia, kad viena iš mokyklos užduočių yra reprodukcinė funkcija, t. y kultūros, visuotinai galiojančių principų ir normų atkūrimas: „Jeigu to nepadarys mokykla ir mokytojai, mokyklose gims visai kita kultūra, dėl kurios jau dabar nuogąstaujama“.


Drįsčiau spėti, kad pamokų neparuošimas turėtų būti apibūdintas ne kaip teisių, bet kaip pareigų pažeidimas, bet esmė nesikeičia...

Tai viena iš nekvailų minčių, kurias verta turėti omenyje, svarstant, ar reikalingi brandos egzaminai, pradinukų pažymiai, vieninga vertinimo sistema, valstybės reguliavimas švietimo sistemoje ir t.t.
temų inkarai: švietimas