raimundas zabarauskas 2008-05-22 svarbiausias mūsų valstybės uždavinys
     2008 gegužė
    
  5 12 19 26
  6 13 20 27
  7 14 21 28
1 8 15 22 29
2 9 16 23 30
3 10 17 24 31
4 11 18 25
 



Vėliausi komentarai:
05-25 civilizacijai tr...  06-06
06-05 deklaratyvi įst...  06-05
06-02 pilietinis ugdym...  06-04
06-03 tik kartą ir s...  06-03
06-01 pamažu daraus n...  06-01
05-30 kinietiškas kva...  06-01
05-29 idiotizmo rūši...  05-31
Lietuvos ateitis – išsilavinęs jaunimas

Jaunimo švietimas, lavinimas – svarbiausias mūsų Valstybės uždavinys. Nuo jo sprendimo labiau nei nuo bet ko kito priklauso Lietuvos ateitis.

Sieksime, kad kokybiškas išsilavinimas būtų prieinamas visiems vaikams, jaunuoliams nepriklausomai nuo jų socialinės padėties ir gyvenamosios vietos.

To būtina sąlyga – mokymo programų pertvarkymas, kad būtų skatinami moksleivių kūrybiškumas, asmenybės ugdymas, užklasinė veikla.

Patriotinis ugdymas – vienas didžiausių iššūkių Lietuvos mokyklai. Mokytojų lietuvių kalba turi būti nepriekaištinga.

Svarbus uždavinys – šiuolaikinių informacinių technologijų diegimas mokyklose, mokytojų ir mokinių kompiuterinio raštingumo gerinimas.

Sieksime, kad mokyklos būtų saugios ir moksleiviams, ir mokytojams.

Ypač svarbu mokytojo profesijai sugrąžinti prestižą. Mokytojų ir kitų grandžių pedagogų atlyginimai turi atitikti jų visuomeninės funkcijos svarbą.

Sieksime, kad Lietuvos aukštasis mokslas būtų kokybiškas ir konkurencingas. Aukštosios mokyklos turi naudotis realia autonomija, tačiau jų sistema turi būti optimizuota pagal visuomenės poreikius ir galimybes. Sieksime, kad būtų sukurta tokia aukštojo mokslo finansavimo sistema, kad kiekvienas jaunuolis, siekiantis aukštojo išsilavinimo, nepatirtų nepriteklių (ši sistema apimtų valstybinį kreditavimą, mokslui suteikiamų paskolų palūkanų kompensavimą, dalies aukštajam išsilavinimui išleistų lėšų susigrąžinimą iš mokesčių).
Internete jau pasirodė TPP dokumentai – parsisiunčiau į savo kompiuterį Deklaraciją, Įstatus ir Programą (tai pdf failai, į kuriuos nuskanuotos popierinės dokumentų versijos).

Cituoju švietimui skirtą partijos programos skyrių. Paskutinė partija, kurios programą esu rimtai skaitęs, Lietuvoje jau senokai uždrausta, todėl žanras kiek nervina. Sieksime, būtina sąlyga, svarbu, svarbiausia, Lietuvos ateitis.

Kas gi konkrečiai būtų daroma, atėjus į valdžią?

Didinamas švietimo prieinamumas. Pertvarkomos mokymo programos (šiaip jau jos yra ugdymo; nuolat yra vis pertvarkomos, ir pertvarkomos).

Didinamas mokytojų funkcijos svarbos prestižas litais ir saugumas.

Mokytojai kalbės nepriekaištinga Lietuvių kalba (o kas gaus teisę papriekaištauti pačiai kalbai?).

Informacinės technologijos pagaliau bus diegiamos. O kuriuo tikslu?

Aukštasis mokslas taps kokybiškas, konkurencingas, autonomiškas ir suoptimizuotas. Pagaliau bus pašalinti studentų nepritekliai.

Naudingas dokumentas. Atgaivino amžinuosius sielos dugne glūdėjusius klausimus švietimo sistemai:
  1. Kas turėtų kurti ugdymo turinį: edukologai (mokslininkai), valstybės tarnautojai (klerkai) ar leidyklos (komersantai)?

  2. Kuri švietimo paradigma duoda geresnius rezultatus: standartais grįstas ugdymas ir vertinimas ar koncentravimasis į ugdytinio savijautos apsaugą ir pasiekimus (sunkiai matuojamus, nustumiant žinias į trečiąjį planą)?

  3. Kas turėtų labiau rūpėti ministerijai (ir būti griežčiau reglamentuojama (pradedant mokyklų nuostatais, darbo užmokesčio sistema, o baigiant vieninga pasiekimų vertinimo sistema)): ar ugdymo proceso eiga, ar jos rezultatai?

  4. Kam pamokoje reikalingas kompiuteris, kuo jis pagerina ugdymo rezultatus?

  5. Kokia dalis abiturientų turėtų studijuoti aukštosiose mokyklose? Ar kiekvienas aukštojo mokslo siekiantis jaunuolis jo nusipelno, nepriklausomai nuo gabumų ir vidurinėje mokykloje įdėto darbo?
temų inkarai: švietimas
komentarų: 0neteisingų atsakymų: 3teisingų be komentaro: 1
kaip komentuoti?vardas:
Kontrolinis klausimas:url:
Švietimo institucijos, kurių Lietuvoje yra per daug.

atsakymas:
Įrašyti(pasitikiu Jūsų vidiniu cenzoriumi (ąčęėįšųūž, rupūžė ir t.t.))