raimundas zabarauskas
2006-11-02 kiek centralizuotas mūsų švietimas?
2006 lapkritis
06
13
20
27
07
14
21
28
01
08
15
22
29
02
09
16
23
30
3
10
17
24
4
11
18
25
05
12
19
26
blogas egzistuoja 2.7 m.
Vėliausi komentarai:
05-25 civilizacijai tr...
06-06
06-05 deklaratyvi įst...
06-05
06-02 pilietinis ugdym...
06-04
06-03 tik kartą ir s...
06-03
06-01 pamažu daraus n...
06-01
05-30 kinietiškas kva...
06-01
05-29 idiotizmo rūši...
05-31
Penktadienio
dialogas
prasideda grakščia Vytauto Strazdo replika apie ketvirtą švietimo įstatyme įrašytą sakinį (
Švietimas savo paskirtį geriausiai atlieka, kai jo raida lenkia bendrąją visuomenės raidą
).
Vienok, daug žadėjęs straisnio pavadinimas (
Totali valstybės intervencija
) išvirsta į du-tris prasminius teiginius (valstybė blokuojanti privataus švietimo veiklą, privačios mokyklos nėra pelningos, valstybinės gimnazijos renka iš tėvų pinigus, valstybinės mokyklos skatina korepetitoriavimą (šita mintis iškrito iš konteksto: kuo čia dėtas privatusis sektorius?)).
Tema nesurezonavo ir diskusijose (vos 2 atsiliepimai, bet ir tie nekonstruktyvūs).
Maniau, apžvalgininkas grybštelės šių metų egzaminų psichozės apnuogintą priešpriešą tarp dviejų „švietimo modelių“: vieni
visuomenės raidą lenkiančioje sistemoje
įžiūri menkai kontroliuojamą chaosą, neįgyvendinamus praktiškai bendruosius ugdymo planus, nematuojamą ugdymo procesą, nepalyginamus tarpusavyje mokyklinius mokinių pasiekimų įvertinimus.
Antri, apsvaiginti senesnių demokratijų pavyzdžio, siekia ugdymo turinį dar labiau decentralizuoti, pasiekimų vertinimo kriterijus paversti susitarimo tarp mokinių ir ugdymo įstaigos objektu, siekti kompetencijų, užmerkiant akis į jų pagrindą sudarančių žinių spragas, ugdyti dorą pilietį, nustumiant net ir kompetencijas į antrąjį planą.
temų inkarai:
švietimas