raimundas zabarauskas 2006-08-24 apie vienkanalę egzaminų sistemą
     2006 rugpjūtis
    
  7 14 21 28
1 8 15 22 29
02 9 16 23 30
3 10 17 24 31
4 11 18 25
5 12 19 26
6 13 20 27
 



Vėliausi komentarai:
05-25 civilizacijai tr...  06-06
06-05 deklaratyvi įst...  06-05
06-02 pilietinis ugdym...  06-04
06-03 tik kartą ir s...  06-03
06-01 pamažu daraus n...  06-01
05-30 kinietiškas kva...  06-01
05-29 idiotizmo rūši...  05-31
Pernai susvyravusi vienkanalė egzaminų sitema (brandos egzaminai tarnauja ir brandai patvirtinti (juos reikia išlaikyti, norint gauti atestatą), ir stojimui į aukštąsiais organizuoti), iš esmės beveik niekada nebuvo iki galo vienkanalė.

Prisiminkime gyvenimą iki: baigiamieji, dokumentų nešimas į vieną aukštąją, stojamieji. Už kadro: stojimas neformalaus „konkurso“ būdu (na, kieno tėvai išgali ar turi ryšių (juk visi mes žmonės)).

Prieš dešimtmetį lyg ir sukurta sistema, kuomet tie patys egzaminai atlieka abi funkcijas (ir atestatui, ir stojimui). Ne visi stoja, mąstyta tuomet, tad tebūnie egzaminai dviejų tipų: mokykliniai ir valstybiniai.

Pirmuosius vertina mokykloje, egzamino darbo autorius neslepiamas, tad iš esmės čia sistema liko beveik ankstesnė: aukštesnis pažymys, esant reikalui, gali būti rašomas ir už gerą darbą visus dvyliką metų (gražias mamos akis, žasį). Natūralu, kad mokyklinių brandos egzaminų vertinimo rezultatai (išreikšti šešiabale sistema), aukšosioms nei yra labai naudingi, nei atrodo patikimi.

Kas kita valstybiniai – vertinimas anonimiškas, centralizuotas, rezultatai gaunami pagal norminio vertinimo sistemą (svarbu ne įveikta užduoties dalis (šis tarpinis rezultatas neskelbiamas), bet egzamino darbų palyginimas tarpusavyje (balų skaičius reiškia aplenktų konkurentų nuošimtį), t.y. vertinant įvykdomas kandidatų reitingavimas).

Viskas būtų gerai, jei egzaminų sitemos kūrėjai, siekdami apsidrausti, nebūtų pagimdę monstro: brandos egzaminų perlaikymo sistemos. Suklupę per valstybinius egzaminus pakartotinės sesijos metu perlaiko mokyklinius. Taigi, pasirinkę valstybinius egzaminus iš esmės pirma bando laimę stojamuosiuose, o nepasisekus – laiko baigiamuosius.

NEC tinklapyje radau duomenų apie pastarųjų metų matematikos brandos egzaminus:
Matematikos VBE2003200420052006
Surinktų taškų vidurkis37,5 %41,1 %37,2 %44,0 %
VBE pasirinko44,0 %43,0 %45,9 %42,4 %
Taškų vidurkis išreikštas visų egzamino užduoties taškų nuošimčiais. Antrojoje duomenų eilutėje: VBE pasirinkusiųjų skaičius, padalintas iš bendro egzaminą pasirinkusiųjų skaičiaus.

Peršasi išvada, kad vidutinis VBE rezultatas per šiuos metus glaudžiai susijęs su matematikos egzamino tipo pasirinkimu: kuo didesnė dalis laikančiųjų matematiką mėgina laimę VBE, tuo prastesnis jų surinktų taškų vidurkis...


temų inkarai: švietimas