raimundas zabarauskas 2006-07-31 mokykla ir žinios
     2006 liepa
    
  3 10 17 24 31
  04 11 18 25
  05 12 19 26
  6 13 20 27
  7 14 21 28
01 08 15 22 29
02 09 16 23 30
 



Vėliausi komentarai:
05-25 civilizacijai tr...  06-06
06-05 deklaratyvi įst...  06-05
06-02 pilietinis ugdym...  06-04
06-03 tik kartą ir s...  06-03
06-01 pamažu daraus n...  06-01
05-30 kinietiškas kva...  06-01
05-29 idiotizmo rūši...  05-31
Kai girdžiu, kad ugdymą reikia pasukti nuo žinių kimšimo į mokinių galvas, ugdant mokėjimą susirasti reikiamą informaciją (ir ją apdoroti, etc.), sunerimstu. O kam tuomet laikyti tuos jaunus organizmus uždarytus mokykloje, kurioje iš principo beveik neveikia arba yra slopinami natūraliosios atrankos, konkurencijos principai?

Apsiriboti tik žiniomis neverta, bet vertėtų susimąstyti ir apie tai, kodėl apsiribojama. Kas pakito per tuos kelis dešimtmečius mokykloje? Ar mokiniai tapo darbštesni, žingeidesni, smalsesni, imlesni mokslui? Gal jie atviresni, draugiškesni, kultūringesni, labiau motyvuoti pasikeitusio gyvenimo? Ar tik laisvesni, įžūlesni, suktesni ir ciniškesni?

Mintis apie kritinį mąstymą nėra nauja: tarybinėje sistemoje kritinis mąstymas buvo tas aukštesnis mąstymo lygis, į kurį beveik savaime pereidavo kiekvienas, skyręs pakankamai pastangų (ir apdovanotas pakankamais gabumais). Sąžiningai išsprendęs šimtą fizikos uždavinių imdavai apčiuopti už žinių slypinčią sistemą, pasaulio simetriją ir dėsningumų karkasą.

Mėginu įsivaizduoti pulką žuvėdrų, kurias Džonatanas Livingstonas Žuvėdra moko, pradėdamas nuo teleportacijos. Elementarioms skrydžio figūroms skiriame per daug dėmesio, jas lengvai rasite internete. Svarbu suvokti Didžiosios Žuvėdros Idėją. Meskit į mane akmenį, bet į sąmonės paviršių išsyk išplaukia „Klausimėlio“ TV laida.

Ar įmanomas kritinis mąstymas be žinių pagrindo? Ar turėsime pamatą aukštesnio lygio kompetencijų pilims statyti? Ar mokslas be drausmės (savidrausmės) nėra utopija? O drausmė be konkurencijos?
temų inkarai: švietimas